poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Babka marmurkowa

Na początek dnia może zaserwuję Wam pyszną babkę marmurkową :)
Muszę się przyznać, że bardzo często ją robię i nawet z moją psiapsiółą, która mi dała przepis
często ją robimy nawet się nie umawiając :D
Na pytanie, co dziś piekłaś odpowiadamy zgodnie babkę :D 
Dobra dość tego gadania, czas na przepis.
W oryginale przepisu, który znalazłam na blogu mojewypieki  jest kawa, ale ja nie piję kawy więc moja babka była bez kawy w zamian dodałam kakao :)


Składniki:
25 dag masła
5 jajek
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kakao


Jajka (całe) zmiksować z cukrem. Masło utrzeć. Do utartego dodawać stopniowo zmiksowane jaja, dalej miksując (masa na tym etapie może się zwarzyć, ale nie ma to wpływu na ciasto). Mąkę wymieszać z proszkiem, dodać do naszej masy, zmiksować.


Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać 3 łyżki kakao, a drugą zostawić białą.


Formę do pieczenia (u mnie podłużna blaszka) wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Wylać jasną część ciasta, na nią część kakaową. Całość delikatnie wymieszałam widelcem aby powstał efekt marmurka.


Piec około 50 minut w temperaturze 180ºC.


Życzę Wam udanego wypieku i smacznego :)

1 komentarz: