piątek, 15 kwietnia 2011

Typy mąk

No właśnie zaczęłam się interesować która i jaki typ mąki jest do czego.
Do tej pory używałam tylko mąki tortowej do wszystkiego.
Postanowiłam, że zrobię tu małą ściągawkę co i jak i dlaczego :)
Mam nadzieję, że się to komuś przyda oprócz mnie :)


400
- mąka tortowa - do wypieku ciast tortowych

450
- przeznaczona do wypieku ciast biszkoptowych, tortów i ciast francuskich

500
mąka poznańska - do wyrobu domowych makaronów, lanych klusek
mąka wrocławska - do wypieku pierników, kruchych ciast, naleśników, omletów
mąka krupczatka - szerokie zastosowanie w kuchni domowej do wypieku babek, ciast z owocami, wyrobu makaronów, ciasta do pierogów

550
mąka luksusowa - do wypieku ciast drożdżowych, naleśnikowych oraz kopytek, knedli, klusek

650
mąka makaronowa do wypieku bułek, wypieku pierników, miodowników i ciast ciemnych, robienia zasmażek, jako naturalny składnik zagęszczający do zup i sosów

720
mąka żytnia chlebowa

850
mąka pszenna chlebowa

1000
mąka (kaszka) makaronowa pełnoziarnista

1400
mąka sitkowa do wypieku pieczywa

1850
mąka graham do wypieku pieczywa

2000
mąka razowa do wypieku pieczywa

3000
mąka pełnego przemiału


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz